Výživové kurzy

Názory na kurzy

Semináře

Místa konání

Nepřehlédněte

Ostatní

Nejdůležitější vitaminy

Poradce pro výživu - víkendový

Vitamin C představuje 80 % celé naší potřeby vitaminů, což ovšem neznamená, že ostatní vitaminy nejsou důležité. Obecně platí, že organismus vstřebává asi 30 mg denně a zbytek se vylučuje. Skutečná potřeba vitaminu C je ale velmi individuální a závisí na mnoha faktorech, může vzrůst ze 30 až na 500 mg, ba až na několik miligramů za den. Nejbohatším zdrojem vitaminu C je šípek, hned na druhém místě je nať petržele.
Vitamin E – Jeden z velmi atraktivních vitaminů. Podporuje činnost pohlavních žláz. svalů, nervů, zlepšuje metabolismus tuků. U tohoto vitaminu obzvlášť platí, že přírodní forma je o mnoho účinnější než umělé dodávání ve formě např. tablet. Pozor! Styk vitaminu E se železem jej ničí. Pokud se tedy podává se železem, pak musí být rozdíl mezi podáváním obou látek 6 až 12 hodin. Také je důležité, že mastné nenasytné kyseliny (rostlinné oleje) zvyšují potřebu vitaminu E!
Vitamin A – Tento vitamin se podílí na všech důležitých funkcích našeho organismu. Je stejně důležitý jak pro krásu, tak pro zdraví. K tomu je zapotřebí připočíst jeho důležitost pro funkci pohlavních žláz a například spoluúčast při prevenci a léčbě rakoviny! Je rozpustný v tucích.
Vitamin B-1 (thiamin) – Pomáhá udržovat dobrý pocit, stav nervů a čerstvosti – brání únavě, udržuje chuť k jídlu. Organismus neumí tento vitamin v těle skladovat a navíc má v těle dost nepřátel. Používání velkého množství moučných jídel s vysokým obsahem sacharidů potřebu vitaminu B1 zvyšuje.
Vitamin B-2 (riboflavin) – Pomáhá spalovat cukry a upravuje energetické mechanismy. Zvyšuje svalovou dráždivost a uvolňování energie ze sacharidů. Při zvýšeném dodávaném množství se zvyšuje metabolizace bílkovin až o 15 %.

Vitamin B-3 (Niacin) – Niacin, také niacinamid nebo nikotinamid ovlivňuje mnoho biochemických reakcí v organismu.

Vitamin B-12 – Příznivě ovlivňuje metabolismus dusíku, krvetvorbu a přenos kyslíku, celkově zlepšuje zdravotní stav. Má anabolické účinky. Podává se injekčně. Organismus jej většinou vytváří dostatek, je-li zaručen dostatek přísunu ovoce, zeleniny a zakysaných mléčných výrobků.



Více o kurzu Poradce pro výživu - víkendový >>

« zpět


REFERENCE na poradce pro výživu

Kurz byl naprosto dokonalý! Úžasní lektoři, spousta informací, názorné příklady z praxe. Hlavně pan a paní Dohnalovi, smekám před jejich odborností a znalostmi. Budu se těšit na dalším kurzu.

REFERENCE na poradce pro výživu

Šárka nám opravdu dobře vysvětlila všechny potřebné věci,jak komunikovat s klientem a jak správně sestavit jídelníček na míru.Byla velmi milá a ať jsem se zeptala na jakýkoliv dotaz,tak velmi ochotně odpověděla. Chovala se k nám všem přátelsky a vstřícně a její kurz mi opravdu dal hodně a to jak pro sebe,tak pak dále i pro svou budoucí praxi.Bylo fajn,že nám řekla hodně praktických věcí i ze své praxe a tím nám pomohla do začátků. Dexter academy budu velmi ráda všude doporučovat,skvělé prostředí a milí lidé a hl.velký výběr dalších doplňkových kurzů a tím je Dexter vyjímečný. Už se těším na další doplňkový kurz.

REFERENCE na poradce pro výživu

Lektorka paní Šárka Míšková je velice profesionální a kvalitní člověk v oboru zdravé výživy. Je to velice přínosný praktik v oblasti snižování váhy. Nemám nic, co bych mohla vytknout. Jen a jen doporučuji a velice jí děkuji.

Zavřít Nyní se nedovoláte, zavolejte prosíme později.